تست تصادف سمند در یکی از شبکه های فارسی زبان خارج از کشور

10 دی ماه 1396، یک شبکه ماهواره ای فارسی زبان که مورد تایید حاکمیت جمهوری اسلامی ایران نیست، در برنامه ای به چالش های صنعت خودرو ایران پرداخت. در این برنامه سمند به عنوان اولین خودرو ملی ایران به انگلیس برده شد و آزمایشات فنی و ایمنی بر روی آن انجام شد. وقتی مجریان برنامه «رپورتاژ» این شبکه خودرو را به مراکز معاینه فنی انگلیس بردند، در بحث آلایندگی سمند توانست تا با بنزین یورو۶ آن کشور استانداردهای لازم را به دست آورد. اما در بحث نصب صحیح صندلی ها که توسط معاینه فنی سنجیده شد، مردود شد.

10 دی ماه 1396، یک شبکه ماهواره ای فارسی زبان که مورد تایید حاکمیت جمهوری اسلامی ایران نیست، در برنامه ای به چالش های صنعت خودرو ایران پرداخت. در این برنامه سمند به عنوان اولین خودرو ملی ایران به انگلیس برده شد و آزمایشات فنی و ایمنی بر روی آن انجام شد. وقتی مجریان برنامه «رپورتاژ» این شبکه خودرو را به مراکز معاینه فنی انگلیس بردند، در بحث آلایندگی سمند توانست تا با بنزین یورو۶ آن کشور استانداردهای لازم را به دست آورد. اما در بحث نصب صحیح صندلی ها که توسط معاینه فنی سنجیده شد، مردود شد.

ثبت سفارش سفارش پایان نامه
درخواست استخدام سفارش پایان نامه

جمعه ۲۷ مهر ۱۳۹۷ | 15:16  0 نظر   517 بازدید


تست تصادف سمند در یکی از شبکه های فارسی زبان خارج از کشور10 دی ماه 1396، یک شبکه ماهواره ای فارسی زبان که مورد تایید حاکمیت جمهوری اسلامی ایران نیست، در برنامه ای به چالش های صنعت خودرو ایران پرداخت.

  • برای نمایش تصاویر بیشتر، روی شکل زیر کلیک نمایید.

برای نمایش بیشتر تصاویر کلیک کنید..

در این برنامه سمند به عنوان اولین خودرو ملی ایران به انگلیس برده شد و آزمایشات فنی و ایمنی بر روی آن انجام شد. وقتی مجریان برنامه «رپورتاژ» این شبکه خودرو را به مراکز معاینه فنی انگلیس بردند، در بحث آلایندگی سمند توانست تا با بنزین یورو۶ آن کشور استانداردهای لازم را به دست آورد. اما در بحث نصب صحیح صندلی ها که توسط معاینه فنی سنجیده شد، مردود شد.
بعد از آن سمند در اختیار «کولین»، سردبیر مجله Car Magazine گذاشته شد تا مقاله ای را در مورد این خودرو تهیه کند. طبق اعلام مجریان این برنامه، قرار است که مقاله تست فنی سمند ماه آینده در این نشریه چاپ گردد. اما کولین نتیجه را زودتر به این برنامه اعلام کرده است. طبق اعلام نشریه کارمگزین، سمند در بخش کارکرد خودرو ۲ ستاره از ۵ ستاره را دریافت کرده است. همچنین در بحث سهولت رانندگی ۳ ستاره را گرفته و راحتی و رضایت آن ۳ ستاره را دریافت کرده است. قابلیت استفاده سمند از نظر کولین ۴ ستاره دارد و در جمع بندی کلی، این خودرو ۳ ستاره را دریافت کرده است.
در ادامه این برنامه، سمند به مرکز تحقیقات Thatcham می رود که به عنوان یکی از ۷ شرکت معتبر بررسی ایمنی خودروها شناخته می شود و تست های آن مورد تایید Euro Ncap است.
در تست پایداری سمند نتوانست خوب ظاهر شود و از نظر کارشناسان این موسسه مردود شد. زیرا سمند به سامانه کنترل پایداری الکتریکی مجهز نیست و در حال حاضر وجود چنین سیستمی در خودروهای بازار اروپا اجباری شده است. همچنین در تست صندلی های جلو، با سرعت ۱۶ کیلومتر بر ساعت شبیه سازی شده تصادف از عقب، صندلی های سمند نامناسب سنجیده شد. به گفته کارشناسان Thatcham فناوری صندلی های سمند مشابه به خودروهای ۲۰ سال پیش است. وقتی بحث تست تصادف شد، این موسسه بررسی تصادفات شاخ به شاخ را با ۴۰% برخورد هر خودرو و سرعت تصادف ۵۰ کیلومتر بر ساعت بر روی سمند شبیه سازی کرد. وقتی تست انجام شد، گویا سمند طبق استانداردهای روز تنها یک ستاره ایمنی را به دست آورد. در این تصادف مشخص شد که داشبورد خودرو جنسی شکننده دارد و ایربگ راننده به خوبی نمی تواند ضربه را دفع کند. همچنین قسمت پشت چرخ ها ایمنی کافی را ندارد و در ضربه شدید به کابین خودرو صدمه می زند. ستون A و B در این تست صدمه جدی دیده بودند و سقف خودرو هم از بین رفته بود. به گفته کارشناسان Thatcham پای راننده در این تست تصادف له شده بود و پیشنهاد این است که تمام سرنشینان سمند همیشه کمربند ایمنی را ببندند.


فارق از مسائل سیاسی، باید گفت که محتوای این برنامه می تواند کمک زیادی را در شناسایی ایمنی سمند داشته باشد. پیش این اعلام می شد که سمند خودرویی ایمن و قوی در تصادف های جاده ای است و نسل های جدید آن به سورن و دنا به مراتب ایمنی بیشتری را دارند. حتی اعلام شده بود که ایران خودرو دنا و سمند را به مراکز تست جهانی فرستاده و توانسته ۳ و ۴ ستاره ایمنی را دریافت کند.


در پایان باید به این نکته اشاره کرد که هنوز موسسه Thatcham گزارش مکتوب و تصویری تست سمند را در سایت خود قرار نداده و از طرفی سایت رسمی کارمگزین هم اطلاعاتی را در خصوص نتیجه تست این خودرو منتشر نکرده است. بدیهی است روابط عمومی گروه صنعتی ایران خودرو می تواند نسبت به گزارش این شبکه واکنش نشان دهد و در صورت نرسیدن به نتایج مستند رسمی، آن را کذب بداند.باید اشاره کرد که نسخه مورد بررسی، گویا به یک کیسه هوا مجهز بوده است. البته مجریان این برنامه اعلام کردند که مدارک رسمی تست به ایران خودرو ارسال شده است. حال باید منتظر ماند و دید که آیا می توان این تست را رد کرد و آن را دروغ رسانه ای خواند؟

طبق تست ها و ارزیابی های مرکز تحقیقات Thatcham که به عنوان یکی از ۷ شرکت معتبر بررسی ایمنی خودروها شناخته می شود و تست های آن مورد تایید Euro Ncap است، ایمنی صندلی ها و همچنین بدنه و ایربگ های سمند ایران خودرو مشابه به خودروهای ۲۰ سال گذشته است و بر اساس فیلم ها و تصاویر منتشر شده، با پژو ۴۰۵ و زانتیا برابری می کند.

این مرکز تحقیقات انگلیسی، چندی پیش یک دستگاه سمند صادراتی TU5 را مورد بررسی های خود قرار داد و مشخص شد که این خودرو در تست تصادف شاخ به شاخ ۴۰%، می تواند یک ستاره ایمنی را بر مبنا استانداردهای سال ۲۰۱۷ داشته باشد. تست تصادف شاخ به شاخ ۴۰% یکی از سخت ترین آزمایش های ایمنی در دنیا به حساب می آید و تصاویر منتشر شده، می تواند شدیدترین حالت تخریب بدنه سمند را نشان دهد. به گفته کارشناسان ایمنی Thatcham، اگر سمند در ۲۰ سال پیش به بازار عرضه می شد و به مراکز تست ایمنی اروپا می آمد، می توانست با خودروهای آن موقع رقابت کند و نتایجی مانند آن ها را ثبت کند. ولی سبک ایمنی صندلی ها و حالت قرارگیری ضربه گیرهای خودرو به شکلی است که با استانداردهای روز دنیا مطابقت ندارد. در یکی دیگر از تست های انجام شده توسط مراکز معاینه فنی انگلیس، سمند از نظر آلایندگی می تواند استانداردهای روز اروپا را با توجه به سوخت یورو۶ پاس کند و آلایندگی نا متعارفی ندارد. در هنگام معرفی سمند، سورن، دنا و دنا پلاس اعلام شده بود که این خودروها از نظر ایمنی می توانند مانند محصولات روز بازار جهانی ظاهر شوند. در برخی مصاحبه گفته می شد که خودرویی مثل سورن و یا دنا پلاس می توانند امتیازات بالایی را در تست های EuroNcap دریافت کنند. حال باید منتظر بود تا ایران خودرو به صورت رسمی نسبت به تست خودسرانه مرکز Thatcham واکنش نشان دهد. برخی شنیده ها حاکی از آن است که مرکز تحقیقات ایران خودرو، این تست را ناعادلانه و غیر منطقی می داند. آیا امکان دارد در پی انتشار این خبر، مدارک تست ایمنی خودروهای سمند و سایر محصولات داخلی به صورت رسمی از جانب خودروسازان منتشر شود؟


برگرفته شده از سایت: http://www.asbe-bokhar.com


منبع: پژوهش ساوالان.. HTTP://WWW.SELCO.IR


یک پیشنهاد خوب از بخش پشتیبانی پژوهش ساوالان؛


همین حالا برای ثبت سفارش خدمات آنلاین پژوهش ساوالان و قیمت‌گذاری رایگان کلیک کنید.


برای کسب اطلاعات بیشتر:

تماس با کارشناسان پژوهش ساوالان: 02155402501 / سامانه پیامکی پژوهش ساوالان: 5000203241 / تلگرام 09128391688

تماس مستقیم: 02155402501 / 09128391688 / 09305470756 / بازرسی: 09305740761


قیمت‌گذاری و مشاوره به صورت رایگان است.


درباره خدمات آنلاین پژوهش ساوالان:







همین حالا برای ثبت سفارش ترجمه، چاپ مقاله ISI، ویراستاری فوری نگارشی و محتوایی، تایپ فوری و قیمت‌گذاری رایگان کلیک کنید.

تماس با پژوهش ساوالان: 02155402501 / سامانه پیامکی پژوهش ساوالان: 5000203241


HTTP://WWW.SELCO.IR

شرکت مطالعات و تحقیقات پژوهشیِ، «پژوهش ساوالان»..


پژوهش ساوالان

مشاوره آنلاین تخصصی پروژه های پژوهشی و سازمانی و دانشگاهی

سایت انجام چاپ و اکسپت و پذیرش مقالات آی اس آی و ISI و ISC سایت انجام ترجمه تخصصی و دانشجویی و ترجمه فارسی به انگلیسی و ترجمه انگلیسی به فارسی و ترجمه فارسی به عربی ترجمه و عربی به فارسی سایت انجام  ویراستاری پایان نامه و ویراستاری متون و ویراستاری کتاب و ویراستاری کاتالوگ و بروشور شرکتها سایت انجام تایپ ساده و فرمولی و رسم جداول و اشکال فارسی و لاتین و عربی

چاپ اکسپت و پذیرش مقالات ISI-ISC

چاپ مقالات در ژورنال های بین المللی

چاپ مقالات در مجلات وزارت علوم ISI

ترجمه تخصصی و دانشجویی

ترجمه فارسی به انگلیسی

ترجمه انگلیسی به فارسی

ترجمه فارسی به عربی

ترجمه عربی به فارسی

ویراستاری کاتالوگ و بروشور

ویراستاری پایان نامه

ویراستاری متون

ویراستاری کتاب

ویراستاری مقاله

تایپ. ساده لاتین، عربی

تایپ انگلیسی و تایپ فارسی

تایپ پایان نامه و مقاله و کتاب

تایپ فرمولورسم اشکال و جداول

صفحه بندی/شیت بندی حرفه ای

طراحی اختصاصی جلد

چاپ فوری و تبدیل پایان نامه به کتاب چاپ و تبدیل پایان نامه به کتاب چاپ کتاب درتیراژ 20 تا 5000 جلد تایپ و چاپ و تبدیل پایان نامه به کتاب
ورود به صفحه اصلی سایت گروه مشاورین پژوهشی پژوهش ساوالان..
ورود به صفحه ثبت سفارش سایت گروه مشاورین پژوهشی پژوهش ساوالان.. ورود به صفحه درخواست استخدام سایت گروه مشاورین پژوهشی پژوهش ساوالان.. ورود به صفحه تبادل لینک سایت گروه مشاورین پژوهشی پژوهش ساوالان.. برای ورود به تلگرام پژوهش ساوالان کلیک کنید..

کانال تلگرام گروه مطالعات و تحقیقات پژوهشی، پژوهش ساوالان. اینجا را کلیک کنید..


دیدگاه خود را بیان کنید